In de eerste decennia van de 20e eeuw kwamen verschillende Franse automerken op de markt. Allemaal ondernemers die met de productie van automobielen een gat in de markt wilden vullen. Ze waren al werkzaam als producenten van onder meer landbouwgereedschap, rijwielen, mortiergranaten, weefgetouwen, vogelkooien, treinrails en lantaarnpalen.
Hubert Tribus uit Lelystad restaureerde een Donnet CI 7 uit 1932.
“Gekocht in 1987 en ik ben de tweede eigenaar. Bij de auto behoren een belastingkaart uit 1932, de aankoopbon en de naam van de eerste eigenaar. Bijzonder om dat te kunnen lezen.
Ik heb er in het begin af en toe iets aan gedaan. Toen ik één van mijn Citroën oldtimers kon verkopen, had ik mijn handen en mijn portemonnee vrij om de Donnet aan te pakken. Ben gestart met het houtwerk en het reviseren van de motor. Daarna alles vanaf het chassis, de assen en de naven technisch in orde maken, de carrosserie herstellen en opnieuw laten spuiten. Een nieuwe huif gemonteerd en de bekleding aangepakt.
Op 20 maart 2020 is de auto gekeurd en op kenteken gezet. Heb de ‘stille’ coronatijd benut om de auto nieuw leven in te blazen”.